Borítókép: „Ez egy olyan termék, amit mindenkinek kötelező kipróbálnia” - interjú Rusznyák Gyulával, az Armani beauty márka National Face Designerével

„Ez egy olyan termék, amit mindenkinek kötelező kipróbálnia” - interjú Rusznyák Gyulával, az Armani beauty márka National Face Designerével

Kálmán Zsófi szerző fotója
Rusznyák Gyula az Armani beauty márka National Face Designere már majdnem 15 éve. Ha röviden szeretnénk megfogalmazni, akkor azt mondhatnánk, hogy a munkája az Armani beauty márka megismertetése minél több emberrel, de persze ennél sokkal szerteágazóbb mindaz, amivel foglalkozik!

Napjai magában foglalják, hogy valódi vásárlókkal találkozik és segít nekik megtalálni a számukra legtökéletesebb termékeket az üzletekben, élő videót forgat, ahol egyszerre több emberhez tud szólni, vagy éppenséggel a saját csapatának tart képzést. Kisujjában vannak a legjobb sminktrükkök, és ami a beauty trendeket illeti, Rusznyák Gyula egészen biztosan mindig jó pár lépéssel előttünk jár. A szépség fogalmáról, trendekről, az Armani beauty márkáról, és ősz kihagyhatatlan újdonságairól beszélgettünk most vele!

Külső szemlélőként igazán izgalmasan hangzik a munkád, te mit szeretsz benne a legjobban?

Egyértelműen az, hogy fantasztikus és inspiráló emberekkel találkozom és dolgozom együtt. De ha még két dolgot kiemelhetek ezen felül, akkor azt az azonnali visszajelzést és hálát említeném meg, amit a vásárlók adnak, amint megtaláltuk a kedvenc terméküket, amire már olyan régóta vágynak. És nem utolsó sorban, hogy a brand kulisszatitkai mögé látok, hiszen én már javában a jövő évi újdonságokat tesztelem.

Hogy kerültél annak idején közel a sminkelés és szépségápolás világához?

Mindig is szinte műalkotásként tekintettem a designer márkák termékeire, legyen szó parfümről, sminkekről vagy bőrápolásról, és egyszerűen teljesen magától értetődő volt számomra, hogy ezekkel szeretnék a nap minden percében foglalkozni.

Gondolom sok nővel találkozol nap mint nap. Mik a tapasztalataid, hogyan változik a nők hozzáállása a beauty világához?

A különböző social media felületek megjelenésével szerintem hihetetlenül felgyorsultak a trendek és azok eljutása a célközönséghez, így ténylegesen, ami kikerül egy Instagram-posztba, már pár percre rá keresik az üzletekben. Ezen felül folyamatosan nagy hangsúly kerül a fenntarthatóságra, a nők szeretik a neszesszerüket „okosan” berendezni, szeretik a multifunkciós termékeket és nyilvánvalóan a luxusnak senki sem tud ellenállni.

Egyébként melyik a jellemzőbb? Célzottan megyünk az üzletekbe, vagy kérünk segítséget?

A nők nagy része még mindig szeret nézelődni, és a webshopok megjelenése és virágkora ellenére is sokan járnak az üzletekbe, ahol egymás után tudják felpróbálni az áhított termékeket.

Ekkor történhet meg az, hogy mellénk lépsz például te. Miről marad le az, aki kihagyja azt, hogy egy szakértő tanácsát kérje?

Szakértőt megkérdezni még mindig a legkönnyebb módja, hogy elkerüljük a téves vásárlásokat, hiszen mi rendelkezünk a termékekről egy nagy adag tapasztalattal, illetve a mi szakavatott szemünk mindig jobban látja mi mutatna tökéletesen az adott megjelenéshez. Vétek lenne hozzáértő véleményét nem kikérni.

Ha már a szakavatott szemnél tartunk, szerinted mitől lesz egy nő megjelenése szép és harmonikus?

Én mindig is úgy tekintek a sminkre, mint egy valódi divatkiegészítőre, aminek a teljes megjelenésünkkel harmonizálnia kell, kifejezni önmagunkat, kiemelni valódi szépségünket és nem elfedni azt. Egy fontos dolgot szoktam mindig szem előtt tartani, idézve ezzel Mr. Armanit: „Az elegancia nem azt jelenti, hogy észrevesznek, hanem hogy emlékeznek rád”.

Milyen igaz! Erről szól maga az Armani beauty, nem?

Abszolút! Az Armani beauty számomra időtállóságot, eleganciát jelent egy csipetnyi olasz csavarral. Kifinomult termékeket, amik garantáltan hozzák az ígért végeredményt.

És mit gondolsz, mi teszi igazán különlegessé a márkát?

Elsősorban Mr. Armani személye, aki mai napig minden termék mögött áll, így kapunk egy olyan univerzumot, ami folyamatosan innovatív, mégis hű önmagához. A kreatív emberek és kutatók, akik hosszú éve a fejlesztések mögött állnak és teljesen rezonálnak a márka „kevesebb több” szemléletével.

Például?

Nagyon fontos a márka számára a fenntarthatóság, ha akár az illatokra gondolunk, elsők között használta az otthoni utántöltés lehetőségét női illatban és az összetevőket, amiket szintén fenntartható forrásból származnak, ezzel szem előtt tartva a környezetünket, miközben mégis luxustermékről beszélünk.

Zseniális ahogy a fenntarthatóság és a luxus találkozik, noha sokak szerint ez a két fogalom kizárja egymást.

És ez mind semmi, azóta a férfi illatok piacán az idén megjelent két illatunk a Gió EDP és a vadonatúj CODE Parfum esetében is kiemelt fontosságú az utántöltési lehetőség. Ezen felül csak, hogy még pár projektet említsek: ACQUA FOR LIFE, erdők védelmét szolgáló kezdeményezés, non profit szervezetekkel való együttműködés, és még sorolhatnám.

Azt mondod, Giorgio Armani a mai napig mindenen rajtatartja a szemét. Hogy írnád le egyébként, milyen embert ő?

Külső szemmel egy nagyon szigorú, precíz és maximalista emberről beszélünk, aki képes a backstageben az utolsó pillanatban is megváltoztatni egy ruhát, ha nem elégedett vele, viszont, ha valaki jobban ismeri, látja, hogy egy életszerető, melegszívű, kapcsolatait nagyon nagyra tartó és hűséges emberről van szó, aki barátait szívesen látja vendégül gyönyörű házaiban. Nem véletlen, hogy a márka nagykövetei a szoros baráti társaságából kerülnek ki, gondoljunk csak Cate Blanchette-re.

Megvan már a filozófia és az ember, aki mögötte áll, térjünk hát vissza a termékekre. Mi az Armani beauty kínálatából, amiknek szerinted minden nő neszesszerében ott lenne a helye?

Az Armani beauty neve mára összefonódott a Luminous Silk Foundationnal. Ez egy olyan termék, amit mindenkinek kötelező kipróbálnia, nem véletlenül a sminkesek féltve őrzött titka, már több mint 20 éve. Szinte bármilyen bőrtípuson alkalmazható és bármilyen finish elérhető vele, egyedül a megfelelő rutint kell kiválasztani hozzá, de a termékcsalád primerével, korrektorával, púderével és folyékony arcfényeivel tényleg bármilyen hatást elérhetünk. Bátran kérjétek a segítségünket, garantáltan megtaláljátok a kedvenc termékeiteket.

És neked melyek a személyes kedvenceid?

Két ikont emelnék még ki, az egyik az Eyes to kill Classico spirál, ami több mint 10 éve a vásárlók kedvence. Az egyik legtöbb dicséretet kapott termék, mindenkin működik és hűséges vásárlótábora folyamatosan bővül. A másik személyes kedvencem a Power Fabric családunk, aminek korrektorját szinte minden sminkemnél alkalmazom, ilyen textúrájú termék kevés van a piacon, rugalmas textúráját a magasan fedő pigmentekkel keverték, így használjuk akár szemkönyékre vagy nagyobb bőrhibák elfedésére a hatás mindig garantált.

El kell árulnod még valami kihagyhatatlan sminktrükköd is, amit mindenkinek ismernie kellene!

Nagyon szeretek időt szánni a bőr előkészítésére és a primerek használatát, ezek azok a kis apró plusz lépések, amivel az egész sminkünk hibátlanná varázsolható. Illetve nagyon szeretem a szájhangsúlyos sminkeket, kötelező, hogy minden nőnek legyen egy jól bevált gardróbja az ajkai számára rúzsokból, szájfényekből.

Végül pedig jöjjenek az aktualitások! Itt az ősz, szerinted mi lesz a szezon vezető szépségtrendje, és mit ajánlanál hozzá a kínálatból?

Az Armani beauty márkán továbbra is a ragyogó és hibátlan arcbőr lesz előtérben, viszont a rúzsok nagy-nagy visszatérésnek örvendenek, ebből van hihetetlen kínálata a márkának, kezdve a legszebb nude színektől, a valódi korallokon át, az ikonikus 400-es piros árnyalatáig. A Lip Power ajakrúzsunk mindig felöltöztet, karaktert ad és elegánssá tesz egyszerre.