
Elektromos hegedűművész, vagy elektromoshegedű művész?
A Follow The Violin név mögött álló Farkas Izsák hegedűművész nagyon izgalmas utat járt be az elmúlt két évtizedben. Még klasszikus hegedű szakra járt a zeneakadémiára, amikor elkezdte feszegetni a zenei lehetőségei határait. Azt mindig érezte, hogy ő első sorban zenész, nem a hangszere határozza meg őt. Bár csodálatos eszköz a benne lévő zene kifejezéséhez, csupán csak a véletlen műve, hogy ez éppen a hegedű.
Amikor megnyílt számára az elektromos hegedű és a looper világa, akkor találta meg azokat a lehetőségeket, amikkel teljesen át tudja adni a közönségének a benne rejlő zenei világot.
A klasszikus hegedűt is számtalan, varázslatos módon lehet megszólaltatni - mindez pedig az elektronika adta megszámlálhatatlan lehetőségével maga a végtelen zenei játszótér.
Az elektromos hegedűből a technika segítségével gyakorlatilag egy gombnyomásra akár szólógitár is lehet, vagy akár nagybőgő. Mindezt még tovább bolondítja a looper, amivel előadás közben lehet kisebb zenerészeket rögzíteni, és ott helyben, mint megannyi friss alapanyagból - újat, egyedit főzni. És akkor ott van mindehhez Izsák, aki zseniális érzékkel szondázza le, milyen zenén, milyen hangulaton keresztül lehet elérni az adott közönség lelkéhez.

Teszi mindezt a legkülönfélébb eseményeken: aréna színpadon futás közben hegedülve, esküvőn a szavakkal nehezen kifejezhető érzelmeket interpretálva, színművészek mellett a dramaturgiai pontokat zenével alátámasztva, táncmozdulatok inspirációjaként, kiállításon a festményt a megfelelő világításba helyezve… Változhat a környezet, az előadás, a mondanivaló - de két dolog állandó: a játék és a zene.