Lakatos Márk imád alkotni TikTokon

Lakatos Márk imád alkotni TikTokon
Forrás: Lakatos Márk
Facebook
Twitter
Pinterest

Kreatívigazgatónk mesélt arról, miért tűzte ki céljául egy újabb közösségi média felület meghódítását, kik inspirálják, és hova vezet ez a nagy TikTokerkedés a celebek között!

Ugyan kimaradtam a Vine és a Musical.ly őrületből is, de úgy éreztem, itt az ideje egy olyan platformot kipróbálnom, ahol szabadjára engedhetem a bennem lakozó őrültet, dívát, művészt, énekest, tehát az igazi alkotót.

Akik ismerik a különböző social media felületeket, tudják, hogy mindegyik alkalmazás másban jó – mivel nagyon sokfélék a rajongóim, szeretem többféleképpen megszólítani őket, máshogy a Facebookon, máshogy Instán és máshogy a TikTokon. Az Instagramnak is leginkább a Stories funkcióját imádom, ahol a videóimban különböző karaktereket jeleníthetek meg, hiszen a színház és a szereplés aktív része az életemnek.

Kép
forrás: TikTok/@lakatosmarkstyle
Olvasd el ezt is!

A TikTokkal pedig egy új szintre, mondhatni egy új szubkultúrába léptem, és nagyon élvezem! Azt találom benne a legizgalmasabbnak, hogy mindenki számára irtó könnyűvé tette a tartalomkészítést, méghozzá nagyon sokszínűen. Az embereknek pedig igénye van erre, hiszen az Instával egyértelműen kiderült, hogy tartalmat nem csak fogyasztani szeretünk, hanem készíteni is. ALKOTNI. Mert szórakoztató, mert izgalmas, és igen, sokszor nagyon intim.

Nem a meztelenség miatt, hanem mert rengetegen ezt a platformot használják például a szexualitásukkal kapcsolatos kérdések megválaszolására, amitől sokkal színesebb és mélyebb is lett az alkalmazás. De vannak emellett más pozitív kezdeményezések, például jelnyelv oktatás, a helyes kézmosás tanítása, #bodypositive posztok vagy épp a nyitottság az LMBTQ+ témákra, amit abban látok, hogy milyen érzékenységgel tudnak ilyen típusú, sokszor nagyon vicces posztokat készíteni még olyanok is, akik maguk nem az LMBTQ+ közeg tagjai.

Talán sokan nem tudják, de az alkalmazás eredetileg Douyin néven kezdett el futni Kínában, még 2016-ban, majd 2017-ben dobták piacra nemzetközileg TikTok néven – a Douyin is megmaradt egyébként, hiszen Kínában sokkal komolyabban veszik a cenzúrát, tehát ugyanaz a szoftver, csak más hálózaton fut.

Kép
forrás: TikTok/@lakatosmarkstyle

És ha valakinek feltűnt a Musical.ly hasonlóság, nem téved – a már több mint 80 milliárd dollárt érő ByteDance 2017-ben vásárolta fel az elődöt, hogy hozzáférjen az amerikai tinik piacához, és 2018-ban végül mindent átvett a TikTok, ami, ha minden jól megy, idén már több száz millió dollárt fog hozni az anyacégének csak az alkalmazáson belüli vásárlásokból, Kínát nem is számítva.

Az alapító, a 36 éves Zhang Yiming egyébként nagyon visszahúzódó ember hírében áll, nem is ad sok interjút, de az kiderült róla, hogy durván szigorú főnökként a közvetlen csapattagjaival is TikTok-videókat készíttet, és ha nem érnek el egy bizonyos mennyiségű lájkot, fekvőtámaszokat kell csinálniuk. Micsoda motiváció! Egyébként Zhang Yiming sem nyúlt kezdetben az apphoz, mert a fiatalok szórakozásának tartotta. A lelkes TikTokerek viszont tudják, hogy nincs igazán korosztályhoz kötve a dolog, sokkal inkább azon múlik, hogy önmagadat add, vagy valami eredeti, szórakoztató kontentet hozz létre akár saját magadtól, akár valamelyik kihívást végrehajtva, amiből azért bőven akad a Say So táncos kihívástól az átváltozós I just flipped the switch verzióig.

Hollósi Jázmin, az egyik legsikeresebb magyat TikToker 695 000 követővel
forrás: TikTok/@jazmin.hollosi
Hollósi Jázmin, az egyik legsikeresebb magyat TikToker 695 000 követővel

A magyar TikTok közösség egyik legsikeresebb tagja a több mint 695 000 követőt begyűjtő Hollósi Jázmin, aki már egy elég szuper duettet is csinált velem az alkalmazásban. Arról kérdeztem, hogy miért vágott bele a TikTokerkedésbe és mi a célja az oldalával:

„Azért kezdtem el több mint négy éve még a musical.ly-t, mert unatkoztam. Itt kiélhetem a kreativitásomat és mivel az egész világon szeretik, sok új embert ismertem meg virtuálisan, más országokból is. Nagyon sokat köszönhetek a TikToknak, egyrészt ismertséget, másrészt különleges lehetőségeket – így keresett meg több ismert cég, munkákhoz jutottam, és elutazhattam például Londonba is. – meséli Jázmin. – Mostanában egyre többen töltik le a TikTokot minden korosztályból, amiben jó, hogy összehozza a generációkat, de megvannak a veszélyei is. Például már 8-10 éves kisgyerekek is azt látják és tanulják a híres felhasználóktól, hogy úgy lehetnek sikeresek, ha kirívóan öltözködnek, viselkednek és sminkelnek. Szerintem ez nagyon rossz hatással van az ennyire fiatalokra – nekik még nem is kéne tudniuk, hogy mi ez az alkalmazás. A másik véglet, amikor az idősebb korosztály használja az appot. Persze van sok vicces és minőségi tartalmat gyártó idősebb felhasználó, de sok olyan felnőtt is megjelenik, aki kistinit játszva teszi-veszi magát a kamera előtt. Márk, a te videóidat azért szeretem, mert nagyon humorosak, de egyben jól bemutatják a személyiségedet és emellett nagyon jól szerkeszted is őket. Szerintem mindenkinek feldobják a napját!”

Akiket Márk követ:


Puskás Peti és Dallos Bogi, a magyar TikTok Justin Bieber-Hailey Bieber párosa – nagyon hasonló táncos videókkal dobják fel a karanténos napjainkat: @dallosbogiishere

És ha már említettem, akkor itt van a Bieber házaspár: @haileybieber

Előremutató márkaként hozom a Dolce&Gabbanát akikhez benézhettetek a backstage-be is a februári show alkalmával! (@dolcegabbana)

Cameron Dallas, akivel én is összefutottam a milánói divathéten, méghozzá a Dolce show-n, ahol több TikToker is első sorban ült. (@camerondallas)

A legvagányabb öreglány, Dolly Broadway! (@dolly_broadway)

Bella Hadidnak jól jött, hogy karantén előtt fel tudott venni még egy csomó videót, ő is mostanában kezdte el pörgetni az oldalát! (@babybella777)

Mindenki kedvenc JLo-ja! (@jlo)

Tony Lopez, közel 13 millió követővel! (@tonylopez)

És a tesója, Onreaz Lopez, aki szintén hasít a platformon. (@ondreazlopez)

A fiatal színész, Tommy Dorfman, aki olyan hírességeket vett rá közös TikTokozásra, mint Kaia Gerber vagy Cara Delevingne. (@@tommy.dorfman)

A mindenség dívája, Mariah Carey, az #obsessed challenge ihletője! (@mariah.carey)

A Kasszás Erzsiként elhíresült, de amúgy más szerepekben is tündöklő Balázs Andi színésznő. (@balazsandi)

A legmenőbb menő csaj, a már Vine-on is híres Liza Koshy. (@lizzza)

It’s Britney, b*tch! És még Justinnal, az exével is megbékélt a TikTokja szerint (@britneyspears)

És az eredeti TikToker: Kesha! (@kesha)

Csonka András barátom, aki szintén lelkes TikToker, mesélt nekem az élményről és arról, hogy miért vágott bele: „Az egy tévhit, hogy idős lennék a TikTokhoz, és hogy csak tizenévesek használják, hiszen rengeteg külföldi példa is van, ahol korombeliek készítenek tartalmakat. Azt gondolom színészként, hogy nem várhatjuk el a fiatalabbaktól, hogy kutakodjanak utánunk, nekünk kell felfedezni azokat a platformokat, ahol ők szívesen vannak, ha kapcsolatban akarunk maradni velük. – magyarázza András. – Ezeket az őrült videókat kizárólag szórakoztatásnak szánom, és akkor nyugodtam meg, amikor a saját kollégáim követelték a folytatást. A hangját veszem csak kölcsön különböző személyeknek, és erre rátátogva alakítok ki egy új figurát. Úgy is felfoghatom, mint egy szerep, hiszen sokszor kell egészen elrajzolt, extrém karaktereket alakítanunk a színpadon is. 82 000 követőm van jelen pillanatban a TikTokon, és ha ennek csak a tizede eljön majd színházba is megnézni, akkor már megérte az egész.”

Kép
forrás: tiktok/@csonka.andras

Az alkalmazás népszerűségét mutatja, hogy már több mint 800 millióan használják aktívan, amivel a 9. legnépszerűbb közösségi oldal lett és megelőz többek között olyan veteránokat is, mint a LinkedIn, a Twitter, a Pinterest vagy a Snapchat. Mon dieu! Ázsiában például gyorsabban terjedt, mint a Facebook vagy az Instagram, pedig mindkettő úttörő volt a maga nemében. És bár kifejezetten a tinik igényeire szabták, a fő korcsoportja pedig 16-24 év, egyre többen fedezik fel maguknak az idősebb generációk tagjai közül, és tök vagány videókat készítenek – lásd a kortalan Will Smith-t. Ugye felismeritek a panorámát a képen?

Kép
forrás: TikTok/@willsmith

Az tuti, hogy a TikTokerkedés sokáig nem volt túl népszerű a sztárok körében, de azóta új szelek fújnak: a Prada és a Dolce&Gabbana is első sorba ültetett tini TikTokereket a legutóbbi milánói show-ján – utóbbi egész TikTok parádét csinált a backstage-ben a népszerű Cameron Dallasszal. Csak gondoljatok vissza, 10 éve milyen elképesztő nagy felháborodás volt a divatszakmában, hogy fiatal divatbloggerek vették el a helyet az első sorokban a tapasztalt divatszerkesztők elől, ma pedig már meg se lepődünk azon, hogy 15 éves TikTokerek pózolnak ezeken az előkelő helyeken, hiszen a márkák reményei szerint ők hozzák majd be az új generációs vásárlókat.

A friss TikTok-láznak még a legnagyobb modellek is beadták a derekukat, például Bella Hadid vagy Emily Ratajkowski, de Selena Gomez énekesnő is elkezdte aktivizálni magát és Dua Lipa is éledezik. Talán a kényszerű pihenőben felgyülemlő energiák, talán a megújulás iránti vágy, vagy a kettő együtt a mozgatórugója az élénkülő celeboldalaknak? Én egyébként már hónapok óta tervezgettem az indulást, de a lelassuló élet segített ezen a területen felpörögni és nagyon inspirálóan is hat rám a chill.

Ami érdekesség még, hogy egyre több tévéműsor promózik TikTokon jópofa videókkal, mint az RTL Klub Álarcos énekese, és egyre több magyar celeb is belevág a dologba, lásd: ByeAlex, hiszen, ahogy Csonka Brandy is mondta, egy teljes generáció költözött át ide, hát utánuk kell menni. Persze még így is sokan vannak, akik abbahagyják egy-két poszt után, hiszen bármennyire izgalmas tartalmat gyártani, cseppet sem könnyű feladat – idő- és energiaigényes, épp úgy, ahogy a YouTube esetében, főleg, ha valaki minőségi videókat szeretne készíteni. Üzenem innen minden celebtársamnak, hogy kitartás és nyomjátok a videókat lelkesen.

A galériában Márk kedvenc TikTokerei! Katt!

Galéria / 14 kép

Lakatos Márk kedvenc TikTokkerei

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép
Shopping

Júliusi kedvenceink: 10 darab, amiben a strandon és az utcán is hódítani fogsz

A nyári hónapokban legalább annyi figyelmet érdemelnek a vízpart mellé álmodott összeállítások is.

Kép
Sztárok

A Hair Love sikere töretlen: sorozat készül az Oscart nyert kisfilmből

Sorozat készül az Oscar-díjas ex-amerikaifutballista, Matthew A. Cherry hétperces rövidfilmjéből.

Kép
Sztárok

A kaliforniai napfény ihlette Cameron Diaz első borkollekcióját

A kaliforniai napfény ihlette Cameron Diaz első borkollekcióját, amely igazi örömforrás lehet a vegánok számára is.

Kép
Sztárok

Származása miatt tiltotta az Instagram a topmodell fotóját

Bella Hadid büszke származására, és ezen semmi nem változtat.

Kép
Vegyélhazait

#Vegyélhazait: Top 7 csábító édesség, amit bűntudat nélkül fogyaszthatsz

Torták, szörpök, vegán jégkrémek, cukormentes nyalókák és mogyorókrémek, amelyek szenvedélyes szeretettel készülnek.

Kép
Stílus

5 kihagyhatatlan nyári alapdarab 2020-ban

Az időjárás is egyre kellemesebb arcát mutatja, ezzel egyenesen arányosan pedig előtérbe kerülnek majd a lengébb, nyáriasabb darabok.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem