A Menedzserszövetség és az InStyle bemutatja: Women In Mission - az összefogás ereje
Woman in Balance
Tématámogató: Schüssler Natúrkozmetikumok
A Menedzserszövetség tagjai - az üzleti szervezetek között egyedülálló módon - olyan sikeres cégvezetők, akik elsősorban önmagukat és csak másodsorban vállalataikat képviselik a szervezetben. Ezért a Szövetség ügyvezetése minden olyan területet kiemelten kezel, amivel a vezetők társadalmi és szakmai elismertségét és megbecsülését erősíteni tudja, hozzájárulva személyes fejlődésükhöz, életcéljaik eléréséhez. Mindehhez fontos a megfelelő munka és magánélet egyensúly kialakítása és fenntartása. A Szövetség kampányaiban és programjaiban is szerepet kap a "work-life balance" témakör, hiszen egészséges egyensúly nélkül nem lehet sikert elérni a magánéletben és az üzleti életben egyaránt. Kiemelten fontos a fiatalok számára is utat mutatni a személyes hatékonyságtervezés terén, ez a téma szinte minden mentorált részéről felmerül a mentorprogramok során. A női vezetők esetében pedig különös hangsúlyt kell fektetni ennek a területnek a fejlesztésére, hiszen a munka és a család mellett, a mai elvárások tengerében az énidő megteremtése elengedhetetlen a boldogsághoz, és társadalmi szerepük kiteljesítéséhez.
A Legyen Divat a Női Vezető! kampánnyal pedig a női vezetők fontos szerepére hívja fel a figyelmet a szervezet, már harmadik éve.
A kampányban a Women in Balance témát képviselő női vezetők egyéni üzeneteit olvassák szeretettel.
„Gyermekkoromban az egyensúlyról a libikóka jutott eszembe. Azóta már inkább valami olyan, mintha egy gömb belsejébe zárva meg kellene állni annak a libikókának a közepén. Az egyensúlynak megszámlálhatatlan dimenziója van úgy a civil életben, mint a vezetői munkában. Így, ha meg akarunk állni a mérleghintán, az felér egy artistamutatvánnyal. És mi kell egy artistamutatványhoz? Nem árt némi ügyesség, de a kulcs a gyakorlásban és önmagunk megismerésében rejlik. Abban, hogy tudjuk, az élmények, hatások, történések merre fognak bennünket billenteni. Akkor adódik esélyünk ellenpontot találni. Persze a legtöbbször még így is leesünk, majd visszamászunk, és folytatjuk a gyakorlást - bízva abban, hogy egyszer sziklaszilárdak leszünk. De addig már az is nagy eredmény, ha legalább nem szédülünk.”
Dankó Virág, a Millenáris Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója
„Legfontosabb célunk, amit kitűzhetünk magunk elé, a belső egyensúlyunk megtalálása. Merjünk önmagunk lenni, merjünk hibázni, utána felállni és tanulni a hibáinkból, hiszen hosszú távon ezekből a tapasztalatokból építkezünk. Fogadjuk el, hogy mi sem vagyunk tökéletesek, és nem is kell annak lennünk! Ami fontos, hogy ne féljünk a kihívásoktól, merjünk kilépni a komfortzónánkból, és figyeljünk arra, hogy legyen alkalmunk töltődni, kikapcsolódni. Napjainkban a társadalmi elvárás óriási, meg kell felelnünk emberként, családanyaként, vezetőként, de csak akkor tudunk teljesíteni, ha önmagunkkal teljes harmóniában, elfogadásban élünk. A bennünk rejlő harmónia vagy diszharmónia kihat a körülöttünk lévőkre a munkahelyen és a családban egyaránt.”
Fenyővári Szilvia, a Marquard Group Hungary Kft. ügyvezető igazgatója
„A technológiának köszönhetően elérhetőbbek vagyunk, mint valaha, amely egyszerre könnyíti és nehezíti meg az egyensúly megteremtését a magánélet és a karrier között. Azonban fontos számomra, hogy mindkét helyzetben maximálisan helyt tudjak állni, anyatigrisként működjek az élet minden területén. A divat állandóan változó világához hasonlóan mindkét szerepre jellemzőek az új kihívást jelentő feladatok. Ez a folyamatos megújulás számomra nagyon motiváló, szeretek előre gondolkodni, csapatomat is arra ösztönzöm, hogy időről időre gondoljuk újra projektjeinket, legyünk nyitottak és rugalmasak a változásra. Egy közel hároméves kislány édesanyjaként fontosnak tartom a napi családi rituálékat és rutint, még, ha olykor zsonglőrködni is kell az idővel."
Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese
„Ahhoz, hogy egyensúlyban legyünk, és harmóniában élhessük mindennapjainkat, figyelembe kell vennünk életünk alábbi főbb területeit: egészség és test, munka és karrier, érzelmi-, mentális- és személyes fejlődés, párkapcsolat, család és barátok, kikapcsolódás és énidő, pénzügyek. Egyik sem fontosabb a másiknál - éppen ezért tudatosan figyelnünk kell arra, hogy mindegyikre jusson idő és kapacitás."
Kende-Hofherr Krisztina, a TMC Group tulajdonosa és ügyvezető igazgatója
„Sorsunk a személyiségünk és önismeretünk következménye, ám a jó hír: mindkettő fejleszthető. Célom, hogy segítsek azoknak a nőknek, akik szeretnék a karrierjüket tudatosan építeni és irányítani. Szívügyem a női karriermenedzsment. Az üzlet világában ugyanúgy szükség van a nemek közti jó együttműködésre és hatékony kommunikációra, mint a privát életben. Kutatások is alátámasztják, hogy azok a vállalatok, ahol vegyes összetételű a vezetői csapat, sokkal sikeresebbek és nagyobb profitra tesznek szert. A női attitűdök egyre szívesebben látott „hozzávalók” a vezetőségekben, és üdvözlendő, hogy növekszik a nők egymásnak nyújtott támogatása. Hálózatosodással, mentorálással segítjük egymást, egyre többen mérik, tapasztalják, tudják: együttműködéssel önértékelésük és önismeretük is jelentősen fejlődik."
Kristóf Györgyi, a Hammel & Hochreiter Kft. ügyvezető igazgatója
„A belső egyensúly létrehozása folyamatos munka eredménye. Nem adottság, és nem is a véletlen műve. Mindenki egyedi módon tudja felfedezni a hozzá vezető utat, igazodva az élethelyzetéhez, életszemléletéhez. Alapvetően egy hosszú önismereti folyamat, amely megtanít az egészséges önértékelésre, magabiztosságra, elfogadásra. Új sikertényező a változásra való képesség, amely rugalmasságot, kreativitást, bátorságot igényel. A valódi célok megtalálása, a fókuszált haladás, a külső-belső erőforrásaink megújítása annál nehezebbé válik, minél nagyobb káosz van a fejben. A megoldás mindig Önmagunkban keresendő, és abban a tudatos célban, hogy megteremtsük a valódi belső harmóniát. Csak ez számít, semmi más!”
Krupp Tünde, az F Automobil Import Kft. Alfa Romeo & Jeep Brand Managere
„Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a harmónia és a kiegyensúlyozottság megtalálása és megtartása minden téren az életünkben. A márkám is egy holisztikus gyógyászaton alapszik, vagyis egyben kell „kezelni” testet-lelket. Én mindig hittem ebben. Nincs olyan, hogy tökéletes, hiszen az egyensúly megtalálása mindenkinél más lesz. Időt kell szánni arra, hogy mindenki saját magának határozza meg a munka és magánélet egyensúlyát - majd meg is kell tenni ebbe az irányba a lépéseket. Nem tudod jól végezni a munkád, nem tudsz sikeres lenni, ha CSAK a munka létezik!”
Makovényi-Soós Adrienn, a Schüssler Natúrkozmetikumok alapítója és tulajdonosa
„Ha egyensúlyban van valami, azt jelenti, hogy mozdulatlan, mint a mérleg két serpenyője. Az életünk nem ilyen; vannak magasságok és mélységek, több munka, kevesebb pihenés, majd fordítva. Mint a szívünk, egyszer gyorsabban ver, máskor lassabban. Számomra nagy felismerés volt, hogy az, hogy jól vagyok, az én felelősségem és feladatom. Nem várhatom el a munkahelyemtől, a családomtól vagy a barátaimtól, hogy ők teremtsék meg az egyensúlyt az én életemben. Ha szeretem a munkámat - és nem kell, hogy minden aspektusát szeressem -, ha azt csinálom minden nap, amiben jó vagyok, és olyan környezetben, ahol jól érezem magam, akkor kiegyensúlyozottabb vagyok, sokkal kevésbé foglalkoztat, hogy megteremtsek egy laboratóriumi munka-magánélet egyensúlyt.”
Pajor Zsuzsanna, a Backup Consulting tulajdonosa
A Menedzserszövetség kiemelt feladata a női vezetők fontos szerepére felhívni a figyelmet, ezért két éve elindította az InStyle magazinnal közös “Legyen divat a női vezető!” kampányát. A kampány főszereplői olyan példaképek, akik pozitív, követendő utat mutatnak a fiatalabb generáció számára.
A 2023-as tavaszi kampány a Menedzserszövetség női vezetőinek részvételével, megújult formában mutatja be a szervezet küldetését is tükröző 8 fókusztémát, "Women in Mission" alcímmel. Mind a nyolc téma mellé nyolc női vezető állt, hogy megmutassák: az összefogás erejével a közös célok könnyebben elérhetőek. A tavaszi InStyle magazinban 8 oldalon bemutatott témákról és a női vezetők gondolatairól itt olvashatsz bővebben, a kampány főszereplői nyolc közös interjúban osztották meg véleményformáló üzeneteiket!
Fotók: Pejkó Gergő
Haj: Szofrán Zsolt, Color Frame Salon, Authentic Beauty Concept
Smink: Pallag Evelin
Ruha: CAKO
Ékszer: EVA REMENYI