Borítókép: Legyen Divat a Női Vezető! - Vágó Beáta: „Vezetővé válni ma már nem lehet gender kérdés, nem múlhat egy vezetői karrier út azon, hogy valaki nő vagy férfi”

Legyen Divat a Női Vezető! - Vágó Beáta: „Vezetővé válni ma már nem lehet gender kérdés, nem múlhat egy vezetői karrier út azon, hogy valaki nő vagy férfi”

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Vágó Beáta, az Orbico Hungary Kft. HR vezetője osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről.

Mi a mottód?

Vezetővé válni ma már nem lehet gender kérdés, nem múlhat egy vezetői karrier út azon, hogy valaki nő vagy férfi.

Mit gondolsz, Te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Az egyik legfontosabb a céltudatosság volt. Huszonkilenc éves koromban tudatos karrierváltás mellett döntöttem, nonprofit szektorban dolgozó szociális munkásból HR vezető lettem a piaci szektorban. Tisztában voltam vele, hogy ezért először be kell fektetni saját magamba: tanulással, plusz idővel és energiával. Kimondottan szeretek csapatban dolgozni, közösen gondolkodni, inspirálódni mások nézőpontjából, új dolgokat megismerni. A szociális munka világából hoztam magammal egy kooperatív, másokra figyelő és támogató hozzáállást is. Ami szerintem a vezetői munkához elengedhetetlen, az a kitartás, nem a fanatikus, hanem a megoldást kereső, jövőt építő kitartás.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Felhatalmazó.

Ha voltak nehézségek, hullámvölgyek, mi segített átlendülni ezeken? Milyen tanácsot adnál ezen a téren a jövő női felső vezetőinek?

Még a szociális munkás képzésem során nagyon sokat tanultunk a krízisekről, annak pszichológiai, társadalmi és gazdasági oldalairól. Az akkori mentálhigiénét oktató tanárom mondta a következő nagyon egyszerű példát: "A következő hegycsúcs eléréséhez nem lehet hegycsúcsról hegycsúcsra ugrálni, egyszerűen nem törvényszerű. Az a működő módszer, hogy mindig le kell menni a völgybe és újra neki kapaszkodni”. Amikor hullámvölgybe kerülök, sokszor emlékeztetem magam erre – mert ez nekem azt üzeni, hogy meg lehet oldani a helyzetet, és előttem van a következő hegycsúcs, és az lehet, hogy már magasabb, mint ahonnan a völgybe kerültem. Ez a fejlődés útja.

Három tanácsom is lenne, mit érdemes ilyenkor tenni: Először is bízz magadban, legyen az bármilyen nehézség, meg fogod találni a kivezető utat! A második tanácsom: nem kell „egyszerre megenned az elefántot”, azaz szedd szét darabokra a nehéz helyzeted és így keres megoldásokat. Végül, de nem utolsósorban: keress egy mentort, vagy másik vezető társat, akik támogathatnak, de akár a csapatoddal is megoszthatod a terhet.

Mit üzennél a fiatal lányoknak / nőknek, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, mit erősítsenek magukban?

Legyenek nyitottak a világra, szerezzenek tapasztalatot arról, milyen csapatban dolgozni, befogadónak lenni más véleményre. Gondolkozzanak innovatívan, és törekedjenek a megoldások megtalálására. Persze a szakmai tudás elmélyítése is fontos terület. Mindeközben próbáljanak meg egyensúlyban maradni, és ne veszítsék el a nőiességből eredő érzékenységüket, az empátiát sem.

Szerinted a munkatársak, üzleti partnerek mit értékelnek legjobban egy vezetőben?

Egy jó vezető számára nagyon fontos a konzekvens magatartás. Azonban miközben őszintén elmondjuk gondolatainkat, figyelembe kell vennünk a másik fél érzéseit, helyzetét is. Az eltérő vélemények megértésére is törekednünk kell, hogy meglássuk a másik fél reakcióinak, gondolatainak az indítékát, okát is, és ha lehetőségünk van rá, figyelembe vegyük a döntéshozatalunkban. Ez nem a saját véleményünk feladását jelenti, hanem ennek segítségével valami jobb, közös megoldás is születhet.

A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN