Legyen Divat a Női Vezető! - Kenderesy Nadin: „Annak a karriernek nincs értelme, amely 50 éves korodra szomorúvá és beteggé tesz”
Most Kenderesy Nadin, a Turizmus Kft. PR-és rendezvényigazgatója osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről.
Mi a mottód?
„Az a vezető, amelyik pótolhatatlan, nem tud csapatot építeni. A jó vezető pont a csapatával teszi magát pótolhatóvá. Önmagad pótolhatóvá tétele nem vezetői hiba, inkább erény.”
Mit gondolsz, te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?
Talán annak, hogy mindig hibrid üzemmódban dolgozom. Ez kivételesen nem a home office/jelenléti munkavégzés kettősségét jelenti, hanem azt, hogy szinte minden projekt minden munkafázisában egyszerre vagyok „főnök” és beosztott, irányító és operatív ember is, ezek a szerepek ugyanis oda-vissza hitelesítik, erősítik egymást. Azt mondanám, hogy a két szerep közötti gyors váltási képesség, ezt a 2in1 működésmód az egyik legelőnyösebb tulajdonságom a munkámban. Ugyanakkor az évek alatt volt alkalmam megtanulni és értékelni a „klasszikus” vezetői képességeket: azt, hogy összetett helyzeteket is átlássak, nyugodt, talán még vicces is maradjak, amikor mások már hajlamosak lennének hisztériázni és mindenben a rosszat, a megoldhatatlant látni. Azt hiszem, a kollégáim szeretnek velem dolgozni, ez pedig nemcsak belülről, hanem kívülről –a piacon, a szektorban –is erősebbé, versenyképesebbé teszi a csapatunkat.
Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?
Pörgős.
Te tudsz a munkahelyeden a fiataloknak hatékonyan segíteni? Miért fontos, hogy a vezetők támogassák a jövő menedzsereit?
Turisztikai szakemberként elkötelezett támogatója vagyok a szakmai utánpótlást biztosító kezdeményezéseknek. Ezért vállaltam, hogy mentorként csatlakozom a Protégé mentorprogramhoz, amelynek keretében én is segíthetek abban, hogy a fiatal útkeresők sikeres karriert építhessenek a turizmusban. Igyekszem úgy irányítani a fiatal kollégákat, hogy közben bizonyos kérdésekben hagyom őket egyénileg dönteni: teret hagyok a kreativitásra és a hibázásra is, én is a bakijaimból tanultam a legtöbbet.Fontos, hogy kialakuljon bennük a felelősségtudat, hogy megérezzék a döntéseik súlyát, és merjenek állást foglalni. A másik nagyon fontos dolog a szakmai alázat: ha elvállalsz valamit, akkor azt úgy teljesítsd, hogy az megfeleljen a magaddal szemben támasztott követelményeidnek.
Mit üzennél a fiatal lányoknak/nőknek, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, mit erősítsenek magukban?
Ne siessenek, ne kössenek rossz kompromisszumokat! Merjenek már a pályájuk elején is figyelni a work-life balance-ra. A teljesítmény, a minőség akkor is elvezet az érvényesüléshez, ha közben nem mennek tönkre se fizikailag, se lelkileg. Annak a karriernek nincs értelme, amely 50 éves korodra szomorúvá és beteggé tesz.
Mire vagy büszke? Mi a legnagyobb eredmény, amit elértél?
Hatalmas megtiszteltetés volt számomra, hogy 24 évesen én képviselhettem Magyarországot Washingtonban, egy amerikai “women leadership” programban, és már 26 évesen egy komoly csapatot irányítottam a nemzeti turisztikai szervezet kommunikációs igazgatójaként. Később pedig olyan nagyszabású B2B turisztikai eseményeket hoztunk létre, amelyek már közel tíz éve „jeles napjai” az egész szakmának, ezeknek köszönhetően jelöltek az Európa legbefolyásosabb rendezvényszervezője díjra. Egy kiváló csapattal létrehoztuk Magyarország első számú, kifejezetten a turizmusra szakosodott PR és kommunikációs ügynökségét, amely azóta piacvezetőnek számít.
A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.
Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN