Hasi zsír az örök ellenség: így szabaduljunk meg tőle

Hasi zsír az örök ellenség: így szabaduljunk meg tőle
Forrás: Photo by Jon Ly on Unsplash
Facebook
Twitter
Pinterest

Az emberi szervezetnek testzsírra mindig szüksége volt és szüksége is lesz. Bár a 21. századot megelőző történelmi korokban nők és férfiak egyaránt a bőséget, illetve a túlélést látták a megfelelő mennyiségű zsír felhalmozásában, ma már egyértelműen a szépség alapján ítéljük meg a főként hasra rakódott zsírpárnákat. A karcsú derék, valamint a kockás has népszerűségének világában női szemmel óriási jelentősége lett a deréktáji zsírnak. A megkérdezett nők között nincs talán egy sem, aki ne a hasi tájékon felhalmozódott zsírpárnáktól szabadulna meg elsőre és ha lehet azonnal!

Ne ess át a ló másik oldalára!

A legtöbben azt gondolhatnák, hogy a főként hasi- és deréktáji részre koncentrálódó zsírtól való megszabaduláshoz drasztikus diétára és minden izmunkat megfeszítő, önsanyargató, nem kis szenvedést okozó és drasztikus testmozgásra lesz szükségünk. Amennyiben rövid idő alatt szeretnénk megszabadulni a plusz kilóktól, nem kell feltétlenül testgyötrő diétába kezdeni. Cikkünkben azokat a tippeket szedtük csokorba, amelyek a mindennapi tevékenységünk közé szorítva hozzájárulhatnak a hasi zsírtól történő gyors megszabaduláshoz.

Viszont légy motivált!

A hasi zsírpárnáktól való megszabadulás első és egyben legfontosabb feltétele, a halogatás befejezése és a kontroll átvétele életvezetésünk felett ebben a tekintetben is. Tudatosítása annak, hogy minden olyan tevékenység erősíteni fogja a motivációnkat, amely a zsírpárnáktól megszabadulást szolgálja, legyen az bármilyen kicsi vagy jelentéktelennek tűnő dolog.

Tudatos táplálkozás nélkül nem fog menni!

Természetesen a motiváció megtartása az elején a legnehezebb, hiszen hasi súlytöbblettel önmagában is nehezebb a mozgás, illetve a különböző tornagyakorlatok végzése. Ráadásul a has az egyik legérzékenyebb területe az emberi testnek, ugyanis az orvosok szerint a hasi zsírban négyszer több kortizolreceptor van, mint a bőr alatti zsírban. Utóbbi azt eredményezi, hogy mindennapjainkkal együtt járó – sajnos egyre gyakoribb stressz – eredményeként a zsír többször olyan gyorsan rakódik le hasi területeken, mint máshol.

Céljaink eléréséhez az egyik legfontosabb dolog a tudatos táplálkozás. Nem csak azt kell szem előtt tartani, hogy mennyi kalóriát és szénhidrátot viszünk be a szervezetünkbe, fontos az is, hogy mit fogyasztunk. A szervezetünk számára szükséges napi szintű kalóriabevitel arányai lehetőség szerint a következők legyenek: nagyjából 900 kalória zöldség, gyümölcs, hüvelyesek és teljes kiőrlésű szénhidrátok, körülbelül 550 kalória fehérje (amelyek lehetnek mindenekelőtt olajos magvak, sovány húsfélék) és durván 350 kalória zsír. Legalább ennyire fontos a rost bevitele, ugyanis amennyiben az egy nap alatt elfogyasztott rost mennyiségét nagyjából 10-15 grammal növeljük, az néhány éven belül már önmagában is csökkenti a hasi zsírt.

Mozogj eleget, de ne ess túlzásba!

A mérsékelt ütemben naponta, esetleg kétnaponta beiktatott futással, illetve kerékpározással megteremthetjük a hasi zsírpárnák visszaszorításához nélkülözhetetlen mozgásmennyiséget. Itt is fontos a rendszeresség, illetve a mozgásforma közben jelentkező fáradás leküzdése. A kitartás elő segítéséhez használj vizuális célokat, nézz előre, egy nem túl távoli célt kijelölve. Futásnál sokat segíthetnek utóbbi vonatkozásában a gyors ütemű, pörgős zenék, melyeket időnként lassabb számok követnek. Az edzésre fordított idő 40-60 perc között legyen.

Ne feledjük továbbá, hogy a testzsír vonatkozásában a napi 6-7 óra alvás a legideálisabb éjszaka. Azoknál az embereknél, akik 5 vagy annál kevesebb, illetve 8 vagy annál több órát alszanak, nagyobb mennyiségű zsír tapad meg a hasfalon.

Tovább olvasok
Kép
Stílus

Budapest Central European Fashion Week: Stílusosan, maszkban, biztonságban, designer POP-Up Store-ral

Ötletes és biztonságos megoldással reagált a Magyar Divat & Dizájn Ügynökség a koronavírus járvány okozta helyzetre. Főszerkesztőnk, Alberti Petra beszámolója a rendhagyó divathétről.

Kép
Sztárok

Miley Cyrus sztriptízzel ünnepli a szingliséget

A 27 éves sztár még tőle is szokatlan a szingliséget ünneplő sztriptízvideóval lepte meg követőit az Instagramon.

Kép
Sztárok
Kép
Sztárok

Premier a Radnótiban: megérkeztek a Csapodárok!

Az elmúlt időszak után jól esik újra nevetni, szórakozni és végre együtt lenni a színházban, de akár otthonról is megnézheted a Radnóti új komédiáját, ha úgy kényelmesebb.

Kép
Szépség

A mellednek is jár a törődés

Bőrünk minden egyes részlete megérdemli a gondoskodást.

Kép
Szépség

Kézfertőtlenítő vs. szappan: melyik jobb a bőrnek?

Végre eldőlt a vita, mi jobb a kézbőrnek. A kézfertőtlenítő vagy a szappan?

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem