Fenntartható szépségipar? Vörös Tamás, profi fodrásszal beszélgettünk

Fenntartható szépségipar? Vörös Tamás, profi fodrásszal beszélgettünk

Promóciók

Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi

Promóciók

Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá

Életmód

A legboldogabb nők 6 közös tulajdonsága

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Facebook
Twitter
Pinterest

Tamás évek óta dolgozik a L'Oréal profi csapatában, első kézből tapasztalja, hogy a munkájuk milyen hatással van a környzetre. Trendekről, lehetőségekről és felelősségvállalásról kérdeztük.

A cikk támogatója a L'Oréal Paris

A szépségiparra hatalmas felelősség hárul a környezettudatosság terén. Profi fodrászként mint tapasztalsz, hogy lehet változást indikálni a szakmában?

Az első dolog, ami eszembe jut a környezettudatosság kapcsán, az nem más, mint a tudatos felelősség vállalás. A kettő egymás nélkül nem létezhet. Azt gondolom, hogy ezek a szavak segítenek nekünk abban, hogy olyan mindannyiunk számára nemes célokat kezdjünk el szem előtt tartani, mint a fenntarthatóság és a környezetvédelem.

Örülök, hogy a L’Oréalhoz hasonlóan egyre több világmárka köteleződik el a környezettudatosság és a fenntarthatóság mellett. A “zöld” trend már nem csak divatos, hanem uralkodó életformává kezd válni. A nagy cégek mellett, a háztartások is egyre több felelősséget vállalnak egy élhetőbb jövő reményében. Tudom, hogy az igazi változáshoz mi kellünk. Hiszem, hogy kellő odafigyeléssel és a rossz szokásaink tudatos elhagyásával képesek leszünk megtenni a szükséges lépéseket egy zöldebb holnapért.

Amennyiben elhatároztuk magunkat és hajlandóak vagyunk tenni a jó ügy érdekében, úgy nincs más hátra, mint újraértelmezni a szokásainkat és változtatni azokon, amelyek kevésbé hasznosak.

Van egy mondás, amit megpróbálok a hétköznapjaimba is beépíteni:

az emberek megváltoztatásának nem a legjobb módja a példamutatás, hanem az egyetlen

Fodrászként sok-sok emberrel kerülünk kapcsolatba, elég, ha csak arra gondolunk, hány vendégünkkel találkozunk egy héten, ilyenkor lehetőségünk nyílik rá, hogy példát mutassunk, amivel segítheünk nekik változtatni és változni. Hiszem, hogy a szépségiparban dolgozó szakemberek számára nagyon sok mindent képes befolyásolni a márkáktól származó példamutatás. A L’Oréal esetében ez kiemelten igaz.

Ha csak a saját munkafolyamataidat nézed, mi az amiben próbálsz figyelni a környezetvédelemre?

Egy fodrásznak számos lehetősége van, hogy munkája során odafigyelhessen a környezetvédelemre. Elég, pár apró változás a megszokott rutinunkban. A hajmosások alkalmával a szalonban mindig a nagy, technikai kiszerelésű samponokat, és ápolókat használjuk, hiszen így sokkal kevesebb műanyag szemetet termelünk, mintha a kisebb kiszereléseket választanánk. Fontos odafigyelnünk a vízhasználatra, hiszen fölöslegesen, nagy mennyiségben pazarolni az édes vízkészleteinket felelőtlen dolog. Ennek elkerülése érdekében használhatunk különböző víztakarékos zuhanyfejeket, vagy már az is elegendő, ha holnaptól csak félig nyitjuk ki a csapot. A hajmosás után én újrahasznosítható papír törölközőt szoktam használni, amit felelős erdőgazdálkodásból származó papírból készítenek –egy a közelmúltban végzett kutatás során megállapításra került, hogy a papír törölközők használata sokkal kisebb ökológiai lábnyomot hagy maga mögött, mint a normál törölközők használata, és az azokhoz tartozó tisztítási folyamatok során szükséges további anyagok felhasználása-. L’ORÉAL-os fodrászként lehetőségünk van a vendégeink számára olyan innovatív szolgáltatásokat elérhetővé tenni, mint például a Botanēa termékcsaládunkkal való hajfestés. A Botanēa 100% tiszta, természetes, növényi alapú hajfesték, ami újrahasznosított csomagolásban érkezik a szalonokba, és fenntartható gazdálkodásból származik. A Botaneával történő hajfestés során 74%-kal kevesebb szemét keletkezik, mint egy klasszikus hajfestés során, ez annak köszönhető, hogy a növényi porok, újrahasznosított papír csomagolásban érkeznek a fodrászokhoz, akik 50%-ban újrahasznosított tároló edényekbe helyezik azokat, amíg felhasználásra nem kerülnek. A festés után, azért, hogy hűek maradjunk a természetességhez, és ne térjünk le a fenntarthatóság útjáról, a Botanēa használatát a Source Essentielle termékekkel kötjük össze, hiszen a L’ORÉAL Professionnel hajápoló termékcsaládja szintén újratölthető, újrahasznosítható csomagolásban, fenntartható gazdálkodásokból származó, természetes alapanyagokból készült.

Azt gondolom, hogy ezek apró dolgok, de együtt képesek számokban is kifejezhető eredményeket elérni.

Kép

Milyen trendek/ törekvések azok, amik fodrászként legkönnyebben beépíthetőek?

A mindennapos munka során is mindig figyelünk arra az irodában, hogy szelektíven gyűjtsük a hulladékot. Fontos, hogy a szalonokban is ismerjék a szelektív hulladékgyűjtés szabályait, és annak megfelelően használják a gyűjtőket. Új termékbevezetéseink csomagolása már újrahasznosított műanyagból készül, és szelektíven gyűjthető. Vannak újratölthető flakonjaink, illetve olyanok is, amelyek helygazdaságosabban szállítható és tárolható csomagolással rendelkeznek.

A L’Oréal nemzetközi szinten milyen fenntarthatósági törekvései a legbüszkébb?

A L’Oréal nemzetközi szinten rengeteg sikert könyvelhet el a fenntarthatóság terén; nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egyedüli vállalatként a világon három egymást követő évben a legjobb minősítést kapta az erdők védelme, a klímavédelem és a vízgazdálkodás területén is. A L’Oréal első száraz gyára a spanyolországi Burgosban található, itt gyártják a L’Oréal Professionnel termékeket is. A L’Oréal kifejlesztett egy termékértékelő eszközt is (SPOT), amellyel minden új bevezetésünk környezeti és társadalmi hatásait mérik, ennek köszönhetően új vagy megújult termékeink 79%-a rendelkezik fenntarthatóbb profillal. Emellett a L’Oréal régóta kutatja, hogyan oldható meg a sampon lemosása kevesebb vízzel, tavaly egy svájci start-uppal, a Gjosaval együttműködésben bemutattak egy víztakarékos zuhanyrózsa prototípust, amellyel az általában szükséges 8 liter helyett 1,5 liter vízzel is lemosható a sampon.

Videók

Promóciók

Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi

Promóciók

Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá

Életmód

A legboldogabb nők 6 közös tulajdonsága

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Kép
Shopping

Margot Robbie tökéletes sminkjének titka ez a rúzs: A vásárlók szerint órákig hibátlan marad!

A színésznő sminkje mindig tökéletes, most pedig eláruljuk, hogy mitől: ezt a rúzs viseli legtöbbször Margot Robbbie!

Kép
Életmód

Ezeket próbáld ki reggel: 9 étel, ami nagyobb energialöketet ad, mint a kávé

Oké, talán a reggeli kávét nem kell velük kiváltanod, de napközben sokat segíthetnek.

Kép
Sztárok

Újabb baleset! Chris Pratt komolyan megsérült legújabb filmjének forgatásán, maga osztott meg fotót az állapotáról

Chris Pratt tegnap megsérült a Mercy 4. forgatási napján! Lehet csúszni fog a premier?

Kép
Életmód

6 csillagjegy, aki nagyon sok pénzhez juthat a következő hetekben - nekik szerencsét hoz a Jupiter-Uránusz együttállás!

Április 20-án érkezik a Jupiter-Uránusz együttállás, ami az év legjelentősebb asztrológiai eseménye. Tudd meg, hogy a te csillagjegyedre hatással lesz-e!

Kép
Stílus

Gigi Hadid bemutatja: A farmer, ami nélkül a divatos nők nem tudnák túlélni a tavaszt

A farmerek szára idén tavasszal ismét kicsit tágabb irányt vesz, és ami azt illeti elég jól is néz ki!

Kép
Életmód

28 emlékezetes autós film, amit látnod kell

Az autó egy filmben lehet főszereplő vagy kulcsfontosságú kellék – egy biztos: sokszor tesz emlékezetessé egy-egy jelenetet.