Forrás: Netflix
Te elítélnéd ezt a nőt? Így manipulálja Georgia az esküdteket a Ginny és Georgia 3. évadában
Az anya-lánya kapcsolat dinamikájára épülő vígjáték, aGinny és Georgia 3. évada idén nyáron robbant be a Netflixre, nekünk pedig az izgalmas cselekmény mellett máson is megakadt a szemünk. A 3. évadban, miután Georgiát letartóztatják, nem egyszer tűnik fel a bíróságon vagány, divatdiktátorokat megszégyenítő összeállításokban, hiszen ez mind része a tárgyalótermi stratégiájának. A forgatáson Sarah Lampert, a sorozat alkotója és Sarah Glinski showrunner több ismert figura stílusából merített ihletet Georgia látványos és szándékosan figyelemelterelő szettjeihez. Mindez pedig cseppet sem véletlen, hiszen a mindig elegáns, kifogástalan Georgia soha semmit sem bíz a véletlenre, ha arról van szó, hogy hogyan látja őt a külvilág.„Georgia imád álarcokat viselni, élvezi a szerepjátékot. A ruhák önálló történetet mesélnek el, ez pedig elképesztően szórakoztató” – nyilatkozta Brianne Howey a torontói forgatáson.
Georgia megjelenésénekcélja egyértelműen az esküdtek manipulálása volt
Georgia igazi kaméleon – mindig alkalmazkodik, hogy túléljen. Még akkor is, amikor a sztori legelején az ügyvédje azt tanácsolja neki, hogy öltözzön úgy, mint egy átlagos nő, akivel könnyű azonosulni. Csakhogy Georgia minden, csak nem átlagos, a klasszikus tárgyalótermi szettek pedig biztosan nem nyerik meg neki a pert.Saját szabályai és taktikája szerint játszik. Nem véletlen tehát, hogy Sarah Glinski olyan ruhatárat álmodott meg a főszereplőnek, ami egyfajta védelmet nyújt neki, önbizalmat ad, és ami a legfontosabb: eltereli róla a figyelmet – átírva a saját történetét.
Itt volt például a legelején, a letartóztatás éjszakáján a bámulatos menyasszonyi ruhája, amit Georgia nem engedett férjének, Paulnak lecserélni az általa behozott visszafogott darabra. „Ő a menyasszonyi ruhájában jelenik meg – ez zseniális húzás volt. Annyira tükrözi Georgia karakterét, aki mindig egy lépéssel mindenki előtt jár” – mondja Shelley Mansell jelmeztervező. A főszereplő hozzátette, szándékosan tűnt ártatlannak, visszafogottnak és aranyosnak, hiszen azt akarták, a ruha azt sugározza, ő egy ártatlan anya, feleség, Wellsbury lakója. És ne felejtsük, hogy a makulátlan megjelenéshez túlélő ösztöneire és kreativitására is szüksége volt, a sminkjét ugyanis a börtönben elérhető eszközökből kellett összeraknia. És mi lett a végeredmény? Igazi beauty-siker, hiszen a tökéletesen kivitelezett, sorozatba illő sminkkel Georgia mehetett is haza – igaz, bokapereccel a lábán.

Aztán következett a nap, amikor Georgiának meg kellett védenie magát a bíróságon. Pontosan tudta, hogyan kell uralni a teret, és azt is, fontos, hogy jó benyomást kell tennie az esküdtekre, akik a sorsáról döntenek. Éppen ezért jelenik meg a tárgyaláson egy visszafogott fekete-fehér ruhában, amit egy hangsúlyos, piros hajpánt és élénkpiros rúzs egészít ki. A stáb eredetileg háromféle hajpánt között vacillált, végül azt választották, amelyik mögött pici tupírozott rész van, lehetővé téve a főszereplő hajának lágy esését, kiemelve klasszikusan egyenes haját.

„Igazi '60-as évekbeli Jackie O hangulat” –mondta Stacie Merriman hajstylist. A merész, fekete tusvonal – mely most itt szándékosan sikerült erőteljesebbre és határozottabbra – is a híres First Lady és divatikon stílusát idézi.
Téged is magával ragadott Georgia magabiztos belépője, amikor a tárgyalásra egy élénk pink Generation Love öltönyben jelent meg? A tetőtől talpig tökéletesen szabott darab erőteljes vállakkal és karcsúsított derékrésszel volt ellátva, a hosszú szárú nadrág pedig egyértelműen azt sugallta: Georgia harcra kész a szabadságáért. A stylistok a rózsaszínre fontos fegyverként tekintettek a karakter stíluseszköztárában, ami egyértelműen hatalmi demonstrációként szolgált.

Az érzelmi mélypont a visszafogott ruhában testesült meg
Az évad közepére Georgia teljesen mélypontra kerül, hiszen Ginnyt és Austint a gyámhatóság elveszi tőle, és újdonsült férje is elhagyja. A maga alatt lévő erős nőt a jelmeztervezők bő, sötét ruhákban ábrázolták, smink nélkül, mindent feladva. Magára hagyottságát és visszafogottságát pedig a következő részekben is érzékeltetik, hiszen ekkor már Georgia ruháit a korábbi harsány színek helyett átveszik a puha árnyalatok – gondoljunk csak finom rózsaszín ruhájára, amit a következő tárgyaláson vesz fel. Shelley Mansell jelmeztervező elárulta, a finomabb árnyalatok teljes mértékben átadják a főszereplő csökkenő energiáját és önbizalmát – ez pedig már a szimpátia megszerzésére irányuló stratégia része.

Csakúgy, mint Georgia sötétkék, pöttyös ruhája, ami teljesen más összhatású, mint korábbi szettjei. „Most már egy visszafogottabb, komorabb hangulat felé haladunk” – teszi hozzá Mansell, hiszen ez már nem az a Georgia, akit korábban megszoktunk.

Miután Georgia meggyőzi Pault, hogy térjen vissza a tárgyalásra, úgy érzi, ismét kezd határozott énjéhez visszatalálni, és saját színe, a pink is újra előkerül. Balmain ruhájának buklé anyaga és finoman kidolgozott gombos részletei visszafogott eleganciát sugároznak – pont annyit, amennyi az esküdtek meggyőzéséhez szükséges.

A tárgyalás utolsó napján azonban már nincs menekvés, a tét hatalmas: Georgia szabadsága. A jelmeztervezők erre az alkalomra egy lenyűgöző lazacrózsaszín öltönyt választottak Veronica Beardtől, alá pedig egy aranyszegélyes Zara kötött topot. A lazacszínű statement kosztüm – hosszú, egységes színfoltként – luxus textúrájú darab, különlegesebb, mint a korábbi szettek.

„Nem akartuk, hogy túlságosan beképzeltnek, magabiztosnak vagy mesterkéltnek tűnjön benne, szóval ez egy tudatosan visszafogott, mégis erőteljes választás volt” – mondja Shelley Mansell jelmeztervező. Georgia számára azonban nem a szettjei eltérő fogadtatása okozza a legnagyobb meglepetést, hanem az, hogy végül saját gyerekei hogyan manipulálják a tárgyalást – mindezt az ő felmentése érdekében. A tárgyalások végére pedig teljesen más nőként távozik a teremből. Kíváncsi vagy Georgia tárgyalótermi gardróbjának minden darabjára? A harmadik évadot már egyben is streamelheted a Netfixen!





