8 etikett szabály, amit egy igazán kifinomult nő nemcsak ismer, de alkalmaz is a munkahelyén
Akár újak vagyunk egy vállalatnál, akár a régi gárdát erősítjük, minden esetben vannak olyan szabályok és alapvető elvárások, aminek meg kell felelni a mindennapi munkavégzés során. A nagyobb multiknál a céges policy az irányadó, de a kisebb vállalatoknak is megvannak a maguk szabályai a belső protokollra és a munkahelyi etikettre vonatkozóan. Persze ahány cég, annyi szokás, tehát az egyes viselkedésbeli előírások elérhetnek egymástól, de azért általánosságba véve több olyan alapszabály is van, ami mindenhol gyakorlatilag ugyanaz. Munkavállalóként pedig fontos, hogy ezeket mindig betartsuk, hiszen nem csak a céges pályafutásunk függhet tőle, hanem a rólunk alkotott képet is nagyban befolyásolja.
A munkahelyi etikett határozza meg az általánosan betartandó normákat, tehát azt, hogy hogyan kell kommunikálni, milyen ruházatot várnak el tőlünk, hogyan viselkedünk a munka során. Az, hogy egy vállalat milyen értékeket képvisel, meghatározhatja munkavállalóként a mindennapjainkat. A munkahelyi etikett folyamatosan változik, és bár régebben más szabályokat részesítettek előnyben, ma is vannak olyan általánosan elfogadott normák, melyekhez tartani kell magunkat.
Ha betartjuk a munkahelyi illemet, nemcsak megfelelünk a munkáltató felénk támasztott elvárásainak, hanem szimpatikusabbak leszünk a kollégák és a partnerek szemében, és egy olyan dolgozó válhat belőlünk, akivel mindenki szeret együtt dolgozni. Sokan úgy gondoljuk, az alapvető etikett teljesen egyértelmű és kézenfekvő, és a munkahelyi értékeknek megfelelően cselekszünk, de azért nem árt tisztában lenni pontosan azzal, hogyan kell bent viselkedni!