12 jel, hogy tél végére D-vitamin hiányod van

12 jel, hogy tél végére D-vitamin hiányod van
Forrás: Getty
Facebook
Twitter
Pinterest

Tudtad, hogy tél végére olyan kevés a D-vitamin a szervezetedben, hogy hónapokba kerül majd természetesen pótolni, ha nem szedsz semmit?

Lassan közeledik a tavasz, viszont sokára lesz csak elegendő napsütés, hogy pótoljuk ezt a nélkülözhetetlen vitamin. Valószínűleg nem újdonság, hogy ezt a vitamint (amely több, zsírban oldódó vitamint foglal magában) a testünk állítja elő napfény hatására. Ha nem jutunk elég napfényhez, 2-3 hónap alatt a zsírraktárainkból kiürül ez az anyag. A raktárak akkor töltődnek fel, ha étrendkiegészítőkkel, vitaminkészítményekkel, megfelelő táplálkozással vagy napsütéssel pótoljuk.

Felnőttként napi 2000 NE D-vitaminra van szükséged. A tej, a tojássárgája, a szardínia, a lazac, a kaviár, a tonhal, a tőkehal, a zabpehely és a gomba ennél jóval kevesebbet tartalmaznak, de ezek egyikéből érdemes minden nap fogyasztani.

Ez a kép jól illusztrálja, az ételek mennyivel kevesebb D-vitamint tartalmaznak, mint amennyit nap hatására elő tud állítani a szervezetünk.
forrás: Getty
Ez a kép jól illusztrálja, az ételek mennyivel kevesebb D-vitamint tartalmaznak, mint amennyit nap hatására elő tud állítani a szervezetünk.

Miért kell a D-vitamin?


A kalcium D-vitamin hiányában nem tud beépülni a csontokba, fogakba, így a hiánya rossz fogakhoz és csontritkuláshoz vezethet. Sőt, ma már azt is tudjuk, hogy pozitívan befolyásolja az immunrendszer működését, a szív- és érrendszeri problémákra jótékonyan hat, a daganatos megbetegedéseknél már kutatják, hogy lassítja a rákos sejtek szaporodását és a cukorbetegség kialakulásával is összefüggésbe hozták a D-vitamin hiányt.

Mikor és mennyi elég?

Sosem elég a D-vitaminból, folyamatosan töltenünk kell a D-vitamin raktárainkat. Egy felnőtt embernek legalább a teste 40%-át kell érnie a napnak, naponta legalább fél órán keresztül, (persze, nem a veszélyes délelőtt 11-től délután 3-ig tartó időtartamban), hogy meglegyen a napi adagja. A gyenge napfény is elindiítja a szervezetben a D-vitamin termelődését.

Ha a galériában található tüneteket észleled magadon, akkor nagy valószínűséggel a tél végére kiürült a D-vitamin raktárad és ideje feltölteni.

Galéria / 12 kép

Ha ezt a 12 tünetet tapasztalod magadon, valószínűleg D-vitamin hiányod van (képek: Getty)

Megnézem a galériát

Van még egy fontos vitamin, amit nem árt pótolni. Boldogságvitaminnak is nevezik, mert gyakorlatilag minden szervünkre jó hatással van...

Tovább olvasok
Tovább olvasok
Kép
Szépség

Izzadásgátlás természetesen - kellemetlen foltok nélkül

Egyszerű életmódbeli változtatások segítségével is megelőzhető, vagy csökkenthető a hónalj izzadása és a szagok intenzitása. Mutatjuk, mire figyelj oda!

Kép
Sztárok

Petíciót indítottak a Jézust nőként ábrázoló filmdráma ellen

Michael Jackson lánya, Paris Jackson alakítaná Jézust a Warner Bros. filmdrámájában, de ez sokaknak nem tetszik. Miért ne lehetne Jézus nő?

Kép
Életmód

A leggyorsabban elkészíthető házi fagyi kalóriaszegényen

Nem kell megszállott konyhatündérnek lenni ahhoz, hogy ínycsiklandó gyümölcsös fagyit készítsünk (kevesebb mint) tíz perc alatt.

Kép
Sztárok

Címlaplányból haditudósító: Kate Winslet merész szerepben tér vissza

Kate Winslet felülírhatja eddigi legnagyobb sikereit is.

Kép
Sztárok

Michelle Obama könnyek között méltatta Beyoncét a bátorságáért

Beyoncé kapta a BET Humanitárius díjat. A világjárvány miatt idén online megtartott díjátadón a volt First Lady elismerő szavakkal méltatta a fekete közösségért legtöbbet tevő sztárt.

Kép
Sztárok

Miley Cyrus visszanyerte elveszett hangját és újra énekel

A hangszálműtéten átesett Miley Cyrus egy klasszikust énekelt a világjárvány ellen küzdő egészségügyi dolgozók tiszteletére.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem