„A jó feleség mindig tudja a helyét” - Avagy ilyen volt nőnek lenni az 50-es években

„A jó feleség mindig tudja a helyét” - Avagy ilyen volt nőnek lenni az 50-es években
Forrás: GettyImages

Promóciók

Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi

Promóciók

Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá

Életmód

A legboldogabb nők 6 közös tulajdonsága

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Facebook
Twitter
Pinterest

Az elmúlt évtizedekben a férfiak és nők közötti kapcsolat dinamikája drasztikusan megváltozott. Bár sokan még mindig az egyenlőségért harcolnak, visszatekintve arra, milyen volt a házasélet az 1950-es években, kiderül, milyen messzire jutottunk!

A cikk támogatója a L'Oréal Paris

Nem is olyan rég, még mi sem volt természetesebb annál, hogy kézikönyvek születettek amolyan nőnevelési célzattal. És a humorfaktort itt egy pillanatig sem kell keresni, az 50-es évekre jellemző tartalmakat teljesen komolyan vették. A társadalom és a reklámok mind-mind azt az üzenetet hordozták, hogy csak és kizárólag egy férfi szemüvegén keresztül válhat tökéletessé.

Kép

És hogy milyen volt ez a szemüveg? A Housekeeping Monthly 1955-ös számában megjelent a The Good Wife's Guide (A jó feleség útmutatója), amely részletesen leírja, hogyan kell egy nek a háztartást vezetnie, és hogyan kell bánnia a férjével - kijelentve: „A jó feleség mindig tudja a helyét”. Íme a teljesség igénye nélkül néhány szabály, amit egy 50-es évekbeli nőtől vártak!

1. Készítse el a vacsorát időben

Már reggel, vagy akár előző este tervezze meg, hogy férjét milyen finom vacsora fogadja majd, amikor hazaér a munkából. Így adja tudtára, hogy gondolt rá, amíg ő dolgozott. A férfiak többsége éhes, amikor megérkezik a munkahelyéről és a kedvenc ételének elkészítésével kielégíti a meleg fogadtatás iránti vágyát.

2. Készüljön fel a fogadására

Pihenjen 15 percet az érkezése előtt, így ön is friss és üde legyen, mikor megérkezik. Igazítsa meg a sminkjét, tegyen szalagot a hajába és nézzen ki kipihenten. Az ön férje sok időt töltött a munkahelyén fáradt emberek között.

3. Legyen érdekes

A munkanapja fárasztó és unalmas volt és szüksége van egy kis szórakozásra, és az ön egyik kötelessége, hogy ezt biztosítsa.

4. Csökkentse a zajt

Kapcsolja ki a háztartási berendezéseket, mikor férje megérkezik a munkából és mondja meg a gyerekeknek, hogy ők is legyenek halkan.

5. Legyen boldog, hogy láthatja őt

Kedvesen mosolyogjon rá, és mutassa ki őszinte vágyát, hogy teljesítené a kívánságait. Hallgassa meg, amit mondani akar, és még ha önnek is sok mondanivalója van számára, ne tegye azt közvetlenül a hazaérkezését követően. Először ő beszéljen, biztosan fontosabb dolgok kavarognak a fejében az önénél.

6. Ne zavarja!

Ne panaszkodjon, ha későn érkezik haza, vagy ha este máshol vacsorázik ön nélkül. Vita helyett próbálja meg megérteni, mekkora nyomás alatt van a munkája miatt. Amikor otthon van, pihenni és lazítani szeretne.

Hát így telt egy 50-es évekbeli középosztálybeli külvárosi háziasszony élete, miközben próbált tökéletesen megfelelni férjének és a tökéletesség látszatának, és mi történt, ha mindez nem sikerült? Nos, erre is adtak tanácsot a reklámok!

Kép
Kép

A fordulat: Mert Ön megérdemli!

A L’Oréal Paris híres szlogenjét, amit senkinek sem kell bemutatni, idén 50 éve alkotta meg a McCann manhattani reklámügynökség fiatal, 23 éves női szövegírója, Ilon Specht. A női hang megjelenése a reklámiparban forradalmi volt a 70-es évek elején, hiszen addig a női termékeket megjelenítő hirdetések többségében is férfihang szerepelt, ezt tartották mérvadónak.

Kép

Igazi úttörő volt a L’Oréal Paris abban, hogy egy nő közvetlenül fejezi ki érzéseit, és osztja meg a termékkel kapcsolatos tapasztalatait.

A reklámokban a férfiak olyan képeket akartak látni, mint egy ablak előtt ülő nő, akinek ruháját fújja a bejövő szél. A nő egy tárgy szerepét töltötte be, aki nem is beszélt a reklámban. Én ezzel szemben egy igazi nőt akartam ábrázolni, aki határozottabb és korhűbb. Azt akartam, hogy a hirdetés a nők hasznára váljon

- emlékszik vissza Specht.
Kép

A szlogen a hetvenes években értelmet nyert, amikor a nők otthonukon kívül érvényesíthették függetlenségüket. A nyolcvanas évekre már szilárdan rögzítette a nők lelki erejét, a kilencvenes években pedig újabb erőre kapott, amikor a nők munkahelyükön igyekeztek érvényesíteni az őket megillető státuszukat. A „Mert Ön megérdemli” azóta szimbolikussá vált, és minden korú és hátterű nőt felhatalmaz arra, hogy higgyen saját szépségében és értékeiben. Az inspiráló és kulturális szempontból sokszínű nők, akik világszerte a márkát képviselik, nem csak a saját generációjuk és szüleik generációja, hanem az elkövetkező generációk számára is relevánssá teszik a szlogent. Mert megérdemeljük!

ÉS EZT LÁTTAD MÁR?

Galéria / 5 kép

4 hátborzongató hollywoodi szépségtrükk

Megnézem a galériát

Videók

Promóciók

Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi

Promóciók

Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá

Életmód

A legboldogabb nők 6 közös tulajdonsága

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Kép
Sztárok

Újabb baleset! Chris Pratt komolyan megsérült legújabb filmjének forgatásán, maga osztott meg fotót az állapotáról

Chris Pratt tegnap megsérült a Mercy 4. forgatási napján! Lehet csúszni fog a premier?

Kép
Életmód

6 csillagjegy, aki nagyon sok pénzhez juthat a következő hetekben - nekik szerencsét hoz a Jupiter-Uránusz együttállás!

Április 20-án érkezik a Jupiter-Uránusz együttállás, ami az év legjelentősebb asztrológiai eseménye. Tudd meg, hogy a te csillagjegyedre hatással lesz-e!

Kép
Stílus

Gigi Hadid bemutatja: A farmer, ami nélkül a divatos nők nem tudnák túlélni a tavaszt

A farmerek szára idén tavasszal ismét kicsit tágabb irányt vesz, és ami azt illeti elég jól is néz ki!

Kép
Életmód

28 emlékezetes autós film, amit látnod kell

Az autó egy filmben lehet főszereplő vagy kulcsfontosságú kellék – egy biztos: sokszor tesz emlékezetessé egy-egy jelenetet.

Kép
Életmód

Hivatalos: Ez minden idők 10 legjobb filmje - több százezer szavazat érkezett!

Ha még nem láttad ezeket, akkor muszáj lesz! Íme minden idők 10 legjobb filmje a nézők szerint!

Kép
Életmód

Ezt teszi a testeddel napi 10 ezer lépés egy éven át: nem fogod elhinni

Michelle King influencer egy éve mindennap 10 000 lépést sétál. Beszámolójából kiderül, jobb-e ez, mint edzeni járni!