Promóciók
„A jó feleség mindig tudja a helyét” - Avagy ilyen volt nőnek lenni az 50-es években
Az elmúlt évtizedekben a férfiak és nők közötti kapcsolat dinamikája drasztikusan megváltozott. Bár sokan még mindig az egyenlőségért harcolnak, visszatekintve arra, milyen volt a házasélet az 1950-es években, kiderül, milyen messzire jutottunk!
Nem is olyan rég, még mi sem volt természetesebb annál, hogy kézikönyvek születettek amolyan nőnevelési célzattal. És a humorfaktort itt egy pillanatig sem kell keresni, az 50-es évekre jellemző tartalmakat teljesen komolyan vették. A társadalom és a reklámok mind-mind azt az üzenetet hordozták, hogy nő csak és kizárólag egy férfi szemüvegén keresztül válhat tökéletessé.
És hogy milyen volt ez a szemüveg? A Housekeeping Monthly 1955-ös számában megjelent a The Good Wife's Guide (A jó feleség útmutatója), amely részletesen leírja, hogyan kell egy nőnek a háztartást vezetnie, és hogyan kell bánnia a férjével - kijelentve: „A jó feleség mindig tudja a helyét”. Íme a teljesség igénye nélkül néhány szabály, amit egy 50-es évekbeli nőtől vártak!
1. Készítse el a vacsorát időben
Már reggel, vagy akár előző este tervezze meg, hogy férjét milyen finom vacsora fogadja majd, amikor hazaér a munkából. Így adja tudtára, hogy gondolt rá, amíg ő dolgozott. A férfiak többsége éhes, amikor megérkezik a munkahelyéről és a kedvenc ételének elkészítésével kielégíti a meleg fogadtatás iránti vágyát.
2. Készüljön fel a fogadására
Pihenjen 15 percet az érkezése előtt, így ön is friss és üde legyen, mikor megérkezik. Igazítsa meg a sminkjét, tegyen szalagot a hajába és nézzen ki kipihenten. Az ön férje sok időt töltött a munkahelyén fáradt emberek között.
3. Legyen érdekes
A munkanapja fárasztó és unalmas volt és szüksége van egy kis szórakozásra, és az ön egyik kötelessége, hogy ezt biztosítsa.
4. Csökkentse a zajt
Kapcsolja ki a háztartási berendezéseket, mikor férje megérkezik a munkából és mondja meg a gyerekeknek, hogy ők is legyenek halkan.
5. Legyen boldog, hogy láthatja őt
Kedvesen mosolyogjon rá, és mutassa ki őszinte vágyát, hogy teljesítené a kívánságait. Hallgassa meg, amit mondani akar, és még ha önnek is sok mondanivalója van számára, ne tegye azt közvetlenül a hazaérkezését követően. Először ő beszéljen, biztosan fontosabb dolgok kavarognak a fejében az önénél.
6. Ne zavarja!
Ne panaszkodjon, ha későn érkezik haza, vagy ha este máshol vacsorázik ön nélkül. Vita helyett próbálja meg megérteni, mekkora nyomás alatt van a munkája miatt. Amikor otthon van, pihenni és lazítani szeretne.
Hát így telt egy 50-es évekbeli középosztálybeli külvárosi háziasszony élete, miközben próbált tökéletesen megfelelni férjének és a tökéletesség látszatának, és mi történt, ha mindez nem sikerült? Nos, erre is adtak tanácsot a reklámok!
A fordulat: Mert Ön megérdemli!
A L’Oréal Paris híres szlogenjét, amit senkinek sem kell bemutatni, idén 50 éve alkotta meg a McCann manhattani reklámügynökség fiatal, 23 éves női szövegírója, Ilon Specht. A női hang megjelenése a reklámiparban forradalmi volt a 70-es évek elején, hiszen addig a női termékeket megjelenítő hirdetések többségében is férfihang szerepelt, ezt tartották mérvadónak.
Igazi úttörő volt a L’Oréal Paris abban, hogy egy nő közvetlenül fejezi ki érzéseit, és osztja meg a termékkel kapcsolatos tapasztalatait.
A reklámokban a férfiak olyan képeket akartak látni, mint egy ablak előtt ülő nő, akinek ruháját fújja a bejövő szél. A nő egy tárgy szerepét töltötte be, aki nem is beszélt a reklámban. Én ezzel szemben egy igazi nőt akartam ábrázolni, aki határozottabb és korhűbb. Azt akartam, hogy a hirdetés a nők hasznára váljon
- emlékszik vissza Specht.A szlogen a hetvenes években értelmet nyert, amikor a nők otthonukon kívül érvényesíthették függetlenségüket. A nyolcvanas évekre már szilárdan rögzítette a nők lelki erejét, a kilencvenes években pedig újabb erőre kapott, amikor a nők munkahelyükön igyekeztek érvényesíteni az őket megillető státuszukat. A „Mert Ön megérdemli” azóta szimbolikussá vált, és minden korú és hátterű nőt felhatalmaz arra, hogy higgyen saját szépségében és értékeiben. Az inspiráló és kulturális szempontból sokszínű nők, akik világszerte a márkát képviselik, nem csak a saját generációjuk és szüleik generációja, hanem az elkövetkező generációk számára is relevánssá teszik a szlogent. Mert megérdemeljük!
ÉS EZT LÁTTAD MÁR?
Promóciók
Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi
Promóciók
Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá
Újabb baleset! Chris Pratt komolyan megsérült legújabb filmjének forgatásán, maga osztott meg fotót az állapotáról
Chris Pratt tegnap megsérült a Mercy 4. forgatási napján! Lehet csúszni fog a premier?
6 csillagjegy, aki nagyon sok pénzhez juthat a következő hetekben - nekik szerencsét hoz a Jupiter-Uránusz együttállás!
Április 20-án érkezik a Jupiter-Uránusz együttállás, ami az év legjelentősebb asztrológiai eseménye. Tudd meg, hogy a te csillagjegyedre hatással lesz-e!
Gigi Hadid bemutatja: A farmer, ami nélkül a divatos nők nem tudnák túlélni a tavaszt
A farmerek szára idén tavasszal ismét kicsit tágabb irányt vesz, és ami azt illeti elég jól is néz ki!
28 emlékezetes autós film, amit látnod kell
Az autó egy filmben lehet főszereplő vagy kulcsfontosságú kellék – egy biztos: sokszor tesz emlékezetessé egy-egy jelenetet.
Hivatalos: Ez minden idők 10 legjobb filmje - több százezer szavazat érkezett!
Ha még nem láttad ezeket, akkor muszáj lesz! Íme minden idők 10 legjobb filmje a nézők szerint!
Ezt teszi a testeddel napi 10 ezer lépés egy éven át: nem fogod elhinni
Michelle King influencer egy éve mindennap 10 000 lépést sétál. Beszámolójából kiderül, jobb-e ez, mint edzeni járni!