Így javítsd a memóriád!

Így javítsd a memóriád!
Forrás: Europress
2016. július 11.

Mit is akartam mondani?

Az idő előre haladtával egyre többször fordul elő, hogy valamire nem emlékszünk, vagy hosszabb ideig tart előhívni az információt, mint korábban. Ez természetes folyamat, hiszen egyre több mindenre is kell emlékeznünk és egyre több emlék közül kell válogatnunk, persze, mint oly sok minden más a testünkkel kapcsolatban, ez is fejleszthető, egészen pontosan négy dolgot kell tenni érte!

1. Aludj!

A legjbb és legegyszerűbb mód arra, hogy megerősítsd a neuronokat (az összekötőket) az agyadban az, ha eleget alszol. Ha csak egy dolgot teszel meg a listáról, ez legyen az!

Olvasd el ezt is!

2. Akkor veszíted el, ha nem használod!

Az edzés tartja az elmédet is karban, kezdj el színezni, játssz Sudokut, tölts ki keresztrejtvényt és olvass minél többet, persze olyasmit, ami kihívás az agyad számára és oda kell rá figyelned! Válassz olyan hobbit magadnak, ami megtornáztatja az agyadat!

3. Táplálkozz megfelelően!

Vedd figyelembe az agyad szükségleteit is, amikor összeállítod a menüt: az áfonya például gazdag antioxidánsban, amik megakadályozzák az agyat a kiégéstől, a zöld leveles zöldségek pedig tele vannak C-vitaminnal és fitonutriensekkel, amik segítenek megállítani a memóriaromlást. Az Omega-3 zsírsavban és DHA-ban gazdag halolajak pedig segítik az új neuronok termelődését.

4. Meditálj!

Szánj néhány percet mozdulatlanságra, annyi ingernek vagyunk kitéve minden nap, ami nehézzé teszi az összpontosítást és azt, hogy tisztán lássunk a rengeteg gondolat között, vagyis, hogy emlékezzünk arra a bizonyos dologra. A meditáció mindennapos gyakorlása megtanít koncentrálni!

Próbáld ki még ma!

Büszkeség: magyar grafikuslány munkáját tartják a kezükben a Trónok harca sztárjai – FOTÓK

Nagy büszkeség, ismét magyar művészre esett a világsztárok választása!

Speciális lehetőség: 3 havi előfizetés 50% kedvezménnyel + benne a JOY-kuponos lapszámmal!
Borító
Előfizetés